Signatura de l'acord de pràctiques per part del tutor/a extern

GUIA PER A LA SIGNATURA DE L'ACORD DE PRÀCTIQUES EXTERNES

PERFIL DE TUTOR O TUTORA D'EMPRESA

L'acord de pràctiques és el document acadèmic que acredita les pràctiques externes que l'alumnat de la UA farà en una entitat col·laboradora. Es tracta d'un document oficial considerat annex al conveni de cooperació educativa subscrit en el seu moment per l'entitat col·laboradora i la UA, i ha d'estar signat per totes les parts abans de l'inici de les pràctiques.

L'acord de pràctiques s'ha incorporat com a tràmit en l'e-administració de la UA i aquests són els passos que ha de seguir el tutor o la tutora d'empresa per a la signatura electrònica.

1. Accedir a UACloud > e-administració

Una vegada l'estudiant ha signat l'acord de pràctiques (el procediment s'inicia amb la signatura de l'estudiant), el tutor o la tutora d'empresa reben en el correu electrònic personal associat a l'usuari UA un avís en el qual s'indica que tenen un document pendent de signatura i es facilita l'accés directe al Portasignatures de l'e-administració (EADMUA). Es recomana deixar obert el correu electrònic perquè també es rebrà durant la tramitació una clau per a signar l'acord.

Recordem que l'usuari UA dni@usr.ua.es no és un correu electrònic, solament serveix per a identificar-se en la UACloud (vegeu la guia Identificació en UACloud)

En el missatge apareixerà un enllaç que porta directament al Portasignatures de l'EADMUA, després d'dentificar-se com a usuari d'UACloud: en el primer quadre s'insereix l'usuari UA (dni@usr.ua.es o si ja té usuari com a antic alumne o antiga alumna, el correu @alu.ua.es) i en el segon la contrasenya creada prèviament.

Tant si s'hi 'accedeix directament des de l'enllaç a Portasignatures que conté el missatge rebut, com si s'hi accedeix des de la web de la UA a UACloud, a tots els usuaris de la comunitat universitària se'ls demana la identificació amb el correu UA i la contrasenya.

Després de la identificació, si s'hi ha accedit des de l'enllaç del missatge apareix directament el Portafirmas.

També podeu accedir-hi des de la ruta completa en:

UACloud > Pràctiques en empresa > Gestions > Document d'acord de pràctiques > Accedeix

En la pantalla apareix el nombre d'expedient electrònic (únic per a cada tràmit), la data del document, el nom del / de l'estudiant, la denominació del document i la seua numeració interna, i les opcions següents:

• En Doc es pot descarregar el document (que apareixerà signat per l'estudiant)
  • En Flux es pot consultar qui ha signat ja i qui queda per signar.
  • A Signar s'entra en la pantalla per a la signatura de l'acord.
  • Si hi ha algun error en el document, es prem  Anul·la i el procés torna al principi: es comunica una incidència al Centre i s'avisa de forma automàtica els signataris anteriors. En aquest cas, es generarà un nou expedient quan es modifiquen les dades de l'acord i es generarà un nou document per a la signatura.

2. Signatura del document d'acord de pràctiques

Si es procedeix a la signatura, apareix un missatge en el qual s'indica que en el correu electrònic no UA associat a l'usuari s'ha d'haver rebut la clau per a introduir-la en el camp corresponent.

Una vegada introduïda la clau, cliqueu D'acord. Després d'acceptar, seguim en l'e-administració, per la qual cosa si no hi ha més documents pendents de signatura, es pot tancar l'aplicació (en la fletxa a l'esquerra del nom i cognoms de l'usuari, en la fila blava de la capçalera de la pàgina).

Des de la targeta Practiques en Empresa, Gestions, es podrà consultar o descarregar els acords de pràctiques ja signats.